lördag 7 februari 2009

Nu var det dags!


Det är bara att inse fakta - jag ser suddigt på nära håll!!! Förra veckan skulle jag fylla i ett dokument, jag visste att jag skrev mitt namn - men jag såg det inte!!!
Här en bild på mina nya ögon! suck - men jag tänker INTE skaffa "senilsnöre" - än....


Just nu sitter jag och tittar ut i vår trädgård, på baksidan. Här har alltid varit tyst och lugnt, mycket fåglar. Men tyvärr så börjar dom att förstöra den här fina utsikten genom att såga ner tre rader med körsbärsträd. Jättetråkigt - ska tydligen börjas styckas tomter på åkern. Men när det börjar byggas vet vi inte, antagligen har vi redan flyttat då.

Idag är det väldigt grått här i Prag - lite kyligt och fuktigt. Det var säkert därför som IKEA var så full. Vi var där och fyllde på förråden med lite svenskt godis, lax, kaviar, singoalla kakor mm. Mums!

Ikväll ska F och jag ut på byn (som norrmännen säger) med några andra svenska par. Barnen ska vara hemma och ta hand om varandra, förmodligen äta upp det mesta av godiset och se på The Pink Panter.

Jag har sådan tur att min nyfunna Aloe Vera kompis här även är frisör - mycket praktiskt med en frisör som kan svenska och som kommer hem till en! Så imorrn är det dags och skala av lite.
Ha det gott!

Inga kommentarer: