söndag 21 september 2008

22 september

Nu regnar det även i Prag! Efter 5 underbara sommarveckor har nu kylan kommit. Känns konstigt att ta fram stövlarna och fingervantar.

A har varit 5 dagar i London med en grupp från skolan. Det var en teaterresa och dom har sett Shakespeares "En midsommarnatts dröm" , Wicked, Billy Elliot och varit på London Globe och London Eye. En del shopping har dom naturligtvis också hunnit med. Dom har haft kul men det var nog ansträngande också!
N har haft det lugnt och skönt hemma utan syrran. Han har börjat på simning på Riversides simklubb i gruppen "Dolphines", simning två gånger i veckan sen trummas det ju en timma i veckan hos en privatlärare inte långt från oss. Ja och så går veckorna.....Det är mycket läxor, flera timmar per dag, speciellt för A. F är stora stödet när det gäller matten och jag försöker hjälpa till med resten. Min egna tid går tyvärr mycket åt till läkarbesök pga att sköldkörteln ska bort den 6 oktober och att knölen på benet också ska bort men vet inte när ännu. Imorse åkte jag in i röret (MR), mindre kul men men.
Tänkte ta mig en tur på stan idag - har faktiskt inte gjort det riktigt sedan vi kom hit. Den här veckan börjar också äntligen mina tjeck lektioner på allvar. Nu vill jag verkligen lära mig att läsa och förstå åtminstone en del. Verkar ganska svårt faktiskt.....! Men det ska nog gå bra.
Vi trivs fortfarande mycket bra men ibland hemlängtan och ibland är allt strålande!!
Självklart saknar vi alla våra vänner därhemma trots att vi fått nya vänner.

Ha det gott!

Inga kommentarer: