torsdag 13 november 2008

13 november

Som vanligt rusar tiden och bloggen hamnar lite efter! Ledsen för det! Vi mår mycket bra allihop. Vi har haft en hel del besökare och till helgen kommer ett gäng från Tullinge. Samtidigt åker barnen till Sverige från fredag till måndag så ikväll har det packats och mätts storlekar på väskor. Väldans massa regler och följa! Nu ska man checka in sig själv och printa boardingcarden själv på Ryan air. Tur att skriver funkar och man har bläck i skrivaren!

Jag fortsätter tappert med min tjeckiska undervisning. Tänk det är häftigt att stå framför en tjeck och säga på tejckiska "- Ursäkta, men jag talar inte tjeckiska, talar ni engelska?". Jag det känns bra men vad händer.....? Jo man får svaret "Ne"!! (nej)....Hm, vad gör man nu då? Där tog mina tjeckkunskaper mer eller mindre slut....Ja det är bara att läsa på allt man vill veta innan man går till affären eller var det nu är man ska till att ta reda på.
Idag har jag lyckats köpa kesella! Det är en seger när man hittar rätt i kyldisken - ibland häller man i det man tror är vispgrädde men det visar sig vara någon slags matlagningsgrädde eller nå´t. Spännande varje dag!!
Vi hörs snart!

1 kommentar:

rosalucia sa...

Himmel vad spännande!!! Hittade hit på outgrundliga vägar, å här stannar jag nog ett tag...hm...å läser ikapp.
http://rosalucia.bloggagratis.se