onsdag 3 juni 2009

Den blomstertid nu kommer......

.....fast inte här - ännu!
A´s skolan slutar dan före midsommar och N´s den 25 juni så det blir till att fira midsommar i Prag i år! Inte så tokigt det heller förutom att alla pappor (som inte jobbar för svenska företag) jobbar vanlig dag......Dans runt midsommarstången får vi ta till kvällen!

Kan inte fatta att ett helt skolår snart har gått! Känns fortfarande som att man är ganska ny här. När vi kom hit lovade jag mig själv att inte involvera mig som klassmamma eller representera i skolorna mer än nödvändigt det första året. Ja nu har ju det gått ett skolår och jag har blivit "övertalad" att vara sekreterare i föräldrargruppen på A´s skola till hösten.......Första mötet var i dag och det var himla intressant faktiskt!!!!! Min engelska kommer att bli mycket bättre med alla dessa britter ;-)
Det är en fantastisk grupp människor, fashinerande ändå att det finns 20 pers som arbetar frivilligt av 900 familjer!! Det borde ju vara ca 100 pers som skulle kunna hjälpa till med lite av varje vid de olika eventen under året men icke sa nicke! Det är precis som hemma ;-/
Nu har A fyllt 17 - inte klokt - det firades med nyfunna vänner m familjer. Sen utgång med kompisar till 3 på morgonen!
Ja den tiden då man fick sova hela nätterna verkar vara tillbaka till tiden med småbarn - lite skillnad bara - man ser inte sin skyddsling!! Man bara väntar....
Lillebror har blivit stor tonåring - hur kan man växa 17 cm utan att få växtvärk? Fötterna har växt från 37-41 på några sekunder - känns det som.
Nä det är nog dags att skaffa en hundvalp - nån som blir glad när man kommer hem, alltid på gott humör och vill bli gosad med :-)Nä skojade bara - men en hundvalp vore väldigt trevligt.......
I alla fall trivs alla bra, fått nya kompisar även om en del försvinner till fjärran länder nu när skolan slutar - men sån´t är livet bland "expats". Närmaste vännerna är i alla fall kvar vår tid ut.
Sommaren planeras och bokas för fullt. Det blir Gardasjön, Italien och Krotatien med bil. Sen upp till Sverige i augusti.
Nu kan jag ine komma på något mer att skriva för denna gång - ledsen att jag inte hinner uppdater så ofta. Men på FB kan ni hitta oss också!
Kram

Inga kommentarer: