onsdag 27 augusti 2008

27 augusti

Nu har Alexandra gått en hel vecka i skolan. Hon tycker att det är jättekul med allt nytt och inte alltför svårt med språket. Men för oss föräldarar är det inte så lätt att förstå matte på engelska med all ny teminologi!
Niklas är riktigt rastlös - får äntligen börja skolan på måndag. Idag har vi varit och köpt skolmaterial och uniform till honom och hans nyfunna kompis. Kompisen är en kille i samma ålder som ska gå i samma klass. Mamman är svensk och pappan italiensk. Dom har jättekul ihop. Själv är jag ständigt ute och far i olika ärenden. När man inte hittar så tar allt man gör så lång tid. Återigen måste jag säga att GPS:n hade jag inte klarat mig utan!!
Vädret är underbart 25 grader minst varje dag. I huset börjar det bli något så när hemtrevligt även om vi saknar saker som vi känner oss hemma med.
Som tur är har vi redan fått jätte trevliga vänner och barnen också. Det gör saker och ting mycket lättare.
Har haft min första Spa morgon för 5 stycken trevliga tjejor! Det var skojigt och härligt att få komma igång. Har även varit på Forevers kontor i Prag som ligger i en vacker byggnad ca 25 min hemmifrån oss. Det var spännande att shoppa som i en vanlig affär jämfört med att beställa på nätet som vi gör i Sverige.
Vi "ses" snart igen!

Inga kommentarer: